A tanulmányút, illetve a jó gyakorlatok alkalmával vizsgált kézművesek tevékenységét, termékeit az alábbi szempontok szerint vizsgáltuk:
- termékei (tárgyi, szellemi) miben kötődnek a népi kultúrához
- vizuális kommunikáció - tárgyi megjelenítésében esztétikum és funkció szerves egységet alkot
- kultúra és közösség erősítő funkciója
- termékek funkcionalitása a mai korban, igazodás a vásárlói követelményekhez
- innovációs folyamatok, innovatív termékek (cégfejlesztésben, termékfejlesztésben)
- marketing ismeretek és azok használata
A tanulmányutak alkalmával tapasztalt erősségek és hiányosságok a kézműves termékek előállítási folyamatában, körülményeiben és termék prezentációban.
A hangsúly minden esetben a vizualitás területét érintette. Egyrészt az adott termék megjelenését, másrészt a megjelenítését vizsgáltuk. A vizuális kommunikáció kulturális alapfunkció, amelynek sok egyéb szakmai kifutása jelenhet meg.
A vizuális kommunikáció fejlesztése a kézműves kultúra társadalmi presztízsét erősíti. Ez pedig a kézműves közösség tudatos fejlődését, a szektor fejlesztését szolgálja.